دانلود مطالب درسی و جالب
در این وبلاگ شما می توانید مطالب و جزوات درسی را دانلود کنید.

بر خلاف آنچه اغلب مردم تصور مي‌کنند علاوه بر ژنتيک، محيط اجتماعي نيز در پرورش هوش انسان نقش به‌سزايي دارد. بسياري از افراد تيزهوش بخشي از نبوغ‌شان را از محيط و اجتماع خود کسب مي‌کنند. هر فردي با ميزان هوش مشخصي متولد مي‌شود و هيچگاه نمي‌تواند توانايي ذهني فردي ديگر با مجموعه متفاوتي از ژن‌ها را بدست آورد اما آنچه مسلم است در جوامع و محيط‌هاي ضعيف و غير پويا فرد هرگز قادر نيست همۀ پتانسيل موجود در ژن‌هاي خود را بکار گيرد...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 12:33
فرشاد

به نظر مي‌رسد هر آنچه که انجام مي‌دهيم اعم از خوردن، لمس کردن، انجام وظايف و ... همگي مي‌توانند موجب تقويت مغز و افزايش کارايي آن شوند و يا نتيجه عکس بدهند. راههاي زيادي براي شروع يک تغيير اساسي در راستاي بالابردن عملکرد مغز و سطح هوش وجود دارد. مشکل آنجاست که برخي از اين روش‌ها تأثير چنداني ندارند يا برخي ديگر موجب مشکلات ديگري مي‌شوند که ارزش امتحان کردن را ندارند. در اين مقاله تصميم داريم روش هايي را خدمتتان معرفي کنيم که در بهبود عملکرد و توانايي مغزي تأثيرات زيادي دارند و به شما هم پيشنهاد مي‌کنيم آنها را امتحان کنيد...

 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 12:31
فرشاد



سوالاتی جالب و پاسخ های باور نکردنی
لطفا ابتدا سوالات را پاسخ دهید و سپس جواب ها رو ببینین....
خودتون رو هم گول نزنید...
اما سئوالات!!

 سؤال1:

فرض کنید راننده یک اتوبوس برقی هستید. در ایستگاه اول 6 نفر وارد اتوبوس می شوند، در ایستگاه دوم 3 نفر بیرون می روند و پنج نفر وارد می شوند . راننده چند سال دارد؟

سؤال2:

پنج کلاغ روی درختی نشسته اند ، 3 تا از آنها در شرف پرواز هستند . حال چه تعداد کلاغ روی درخت باقی می ماند؟

سؤال3:

چه تعداد از هر نوع حیوان به داخل کشتی موسی برده شد؟

سؤال4:

شیب یک طرف پشت بام شیروانی شکلی ، 60 درجه است و طرف دیگر 30 درجه است . خروسی روی این پشت بام تخم گذاشته است . تخم به کدام سمت پرت می شود؟


سؤال5:

این سوال حقوقی است . هواپیمایی از ایران به سمت ترکیه در حرکت است و در مرز این دو سقوط می کند ، بازمانده ها را کجا دفن می کنند؟

سؤال6:

من دو سکه به شما می دهم که مجموعش 30 تومان می شود. اما یکی از آنها نباید 25 تومانی باشد . چطور؟

پاسخ ها

پاسخ سؤال1:

راننده اتوبوس هم سن شما باید باشد . چون جمله اول سوال می گوید " تصور کنید که راننده اتوبوس هستید."

پاسخ سؤال:2

همه کلاغ ها ، چون آنها فقط " در شرف پرواز " هستند و هنوز از روی درخت بلند نشده اند..( اگر جواب شما 2=3-5 بوده بدانید دوباره محاسبات جلوی تفکرتان را گرفته است.)

پاسخ سؤال:3

هیچ . آن نوح بود که حیوانات را به کشتی برد و نه موسی ( "چه تعداد " جلوی فکر کردن شما را گرفته است.)

پاسخ سؤال:4

هیچ کدام . خروس ها که تخم نمی گذارند.اگر شما سعی کردید جواب توسط محاسبات و مقایسه اعداد بدست آورید ، شما دوباره به وسیله اعداد منحرف شدید.
سؤال 5 - بازمانده ها را دفن نمی کنند . آنها جان سالم بدر برده اند . شما به وسیله کلمات حقوقی و دفن کردن منحرف شده اید.

پاسخ سؤال:5

یک 25 تومانی و یک 5 تومانی . به یاد بیاورید فقط یکی از آنها نباید 25 تومانی باشد و همین طور هم هست. یک سکه 5 تومانی داریم. شما با عبارت " یکی از آنها نباید… " فریب خوردید



           
جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 12:26
فرشاد

جستجو براي يافتن بوزون هيگز که به ماده جرم مي دهد و بافت فيزيکي جهان را در کنار هم قرار مي دهد با اعلام اينکه پژوهشگران ذره جديدي با قطعيت 4.9 سيگما و جرم 106/+125.3 يافته اند، به پايان رسيد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دانشمندان مرکز تحقيقات هسته اي اروپا ( سرن) در نشست خبري امروز چهارشنبه 14 تير ماه که با حضور فيزيکدانهايي چون پيتر هيگز برگزار شده، اظهار داشتند که ذره اي را مشاهده کرده اند که با انتظارات آنها از ذره بوزون هيگز برابري مي کند.

جان ومرسلي رئيس اجرايي شوراي تسهيلات علم و فناوري طي يک گفتگوي کوتاه با خبرنگاران در لندن اظهار داشت: دانشمندان ذره اي را کشف کرده اند که با بوزون هيگز تطابق دارد. اين اکتشاف براي دنيا حائز اهميت است، اين مسئله مورد تصديق قرار گرفته و امروز روز مهمي براي علم محسوب مي شود.

صدها نفر از دانشمندان امروز در يک نشست خبري در سرن در سوئيس شرکت کردند تا خبر اعلام اين ذره را به رسانه هاي خود مخابره کنند.

جون اينکاندلا سخنگوي اين آزمايشگاه اظهار داشت: اين کشف مي تواند بزرگترين کشف يا مشاهده درميان ساير پديده هاي جديدي باشد که ما طي 30 تا 40 سال گذشته در اين عرصه داشته ايم.

در ماه دسامبر سال گذشته در برخورد دهنده بزرگ هادرون محققان نخستين شواهد را از ذره گريزان هيگز بدست آوردند. 

از آن زمان تاکنون آنها اطلاعات بسيار گسترده اي را از تعداد بيشماري برخورد با انرژي بالا بررسي کرده اند تا احتمال خطا را کاهش دهند.

استاندارد آماري براي اعلام يک نشانه پنج سيگما است که نشانه کشف نهايي اين ذره است که در اين رابطه شانس خطا يک در يک ميليون است. در حال حاضر دانشمندان به 4.9 سيگما قطعيت از وجود اين ذره رسيده اند.

سرجيو برتولوچي رئيس بخش تحقيق و محاسبات سرن اظهار داشت: اطلاعات امروز ما نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

در برخورد دهنده بزرگ هادرون که 27 کيلومتري زير زمين واقع شده دانشمندان دو پرتو از پروتونها ( قلب اتمها) را به يکديگر برخورد مي دهند. وقتي که اين پروتونها بايکديگر برخورد کرد انرژي بالا موجب مي شود که آنها به يک آرايه از ذرات بنيادي تر تبديل شوند. اين امر ممکن است پس از آن به ايجاد ذرات ديگري نيز منتهي شود. دانشمندان با دنبال کردن اين الگوها اميدوار بودند که بتوانند ذره بوزون هيگز را مشاهده کنند.



           
جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 12:23
فرشاد

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يک حشره تازه کشف شده در تايلند ريزترين مگس جهان شناخته شد.

اين مگس پنج برابر کوچک‌تر از يک مگس ميوه بوده و طول آن از دانه نمک (0.4 ميلي‌متر) نيز کوچکتر عنوان شده است.

 

به نظر مي‌رسد حشره جديد از مورچه‌هاي ريز تغذيه و با جايگيري در پوشش سر آن‌ها سر قربانيان را از تن جدا مي‌کند. به گفته برايان براون از موزه تاريخ ملي لس‌آنجلس که مگس مزبور را به عنوان گونه جديد اعلام کرده، رويت اين حشره با چشم غيرمسلح و بدون استفاده از اسلايد ميکروسکوپ ممکن نيست زيرا مگس خانگي در مقابل آن همچون يک گودزيلا به نظر مي‌رسد.

اين مگس ماده توسط محققان تايلندي در پارک ملي کائنگ کراچان کشف شد و نخستين حشره در نوع خود در آسيا عنوان شده است.

حشره جديد داراي بال‌هاي خاکستري دودي و مجهز به يک ارگان ذخيره تخم است که تخمگذاري آن به عنوان يک انگل را درون بدن حشرات ديگر امکان‌پذير مي‌کند.

محققان عنوان Euryplatea nanaknihaliرا براي اين مگس برگزيدند. اين حشره متعلق به يک گروه چهار هزار نفره مگس‌هاي گوژپشت موسوم به phoridاست که يکي از مشخصه‌هاي آن‌ها انجام رفتارهاي ضد مورچه‌يي شامل سر بريدن عنوان شده است.

گونه‌اي از اين حشرات در بدن مورچه تخم‌گذاري مي‌کند و تخم‌ها پس از بزرگ شدن به ناحيه سر ميزبان حرکت مي‌کنند و در آن‌جا از عضلاتي که براي باز و بسته شدن بخش‌هاي دهان مورچه به کار مي‌روند، تغذيه مي‌کنند.

آن‌ها در نهايت مغز را نيز مي‌بلعند و در نتيجه آن مورچه به مدت دو هفته سرگردان حرکت مي‌کند. سر قرباني پس از اين که لارواي مگس غشاي متصل کننده آن به بدن را به طور کامل مصرف کرد، مي‌افتد. اين مگس سپس به مدت دو هفته ديگر و قبل از سر از تخم بيرون آوردن حشرات به عنوان مگس‌هاي بزرگسال کامل در سر بريده شده باقي مي‌ماند.

محققان بر اين باورند که مگس قاتل در بدن مورچه‌هاي آکروبات ريز که اندازه سرشان به بزرگي خود شکارچي است و تا حدود طول چهار ميلي‌متري رشد مي‌کند، نيز نقش يک انگل را بازي مي‌کند. آن‌ها معتقدند که مگس اين عمل را صورت مي‌دهد زيرا نزديک‌ترين خويشاوند آن تحت نام Euryplatea eidmanniدر گينه استوايي نيز مرتکب چنين جرمي مي‌‌شود.

نتايج اين تحقيق در سالنامه انجمن حشره‌شناسي امريکا انتشار يافت




           
جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 12:22
فرشاد

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود مطالب درسی و جالب و آدرس best.case.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1